27 ianuarie 2016

27 ianuarie: Sfânta Angela Merici, fecioară

Sfânta Angela Merici s-a nscut la 21 martie 1470, în Desenzano, miclocalitate pe lacul Garda, în Italia. Este renumitprin concepia revoluionarpentru timpul su despre viaa consacrat. Ea a întemeiat o congregaie de clugrie care nu erau obligate spoarte îmbrcminte special, nici slocuiascîn mnstire i nici sdepunjurmintele numite voturi.

A activat în timpul Renaterii, epocde mult fast în viaa de fiecare zi, de prosperitate economică şi efervescenţă literar, care duseserla o decdere a moravurilor. Din corul robust al acelor voci care reclamau reforma moravurilor precum Girolamo Savonarola, apare deodatglasul slab al unei femei netiutoare de carte. Ea aducea o contribuie practică şi luminatla realizarea vieii cu adevrat cretine. Angela îi trise tinereea oferind un exemplu de împotrivire panicfaţă de spiritul monden uuratic. S-a înscris în Ordinul al III-lea Franciscan, pentru a se obliga la o viaţă spiritualmai intensă şi activ.


Crescutîntr-o familie de ţărani, duppierderea prinilor si, la vârsta de 15 ani, a voit sse aventureze în lungi pelerinaje. În cele din urm, a ajuns pânîn ara Sfânt. Cu aceastocazie, printr-un tablou de o strlucitoare lumin, Dumnezeu a voit s-i descopere misiunea înaltla care era chemat. A vzut o scarlung, ce se sprijinea pe pmânt i cu cellalt capt disprea în înaltul cerului, iar pe scarurca un ir lung de fetie. A îneles cmisiunea sa era de a contribui la asistena spirituală şi materiala fetelor. În acea vreme, coala era încun bun destinat familiilor înstrite i rezervat doar brbailor, care puteau îmbrăţia cariera politic, religioas, diplomaticsau militar.

Angela avea, deci, o misiune nespus de vastă şi înnoitoare i, pentru a asigura realizarea i continuitatea operei sale, a întemeiat în Brescia, în 1535, Congregaia Sfintei Ursula, o congregaie de clugrie asimilate (adicumile, fro îmbrcminte care sle deosebeascde lumea obinuit). Astzi, ele sunt cunoscute în lumea întreagsub numele de Ursuline, i se ocupcu deschiderea i întreinerea de colegii i coli pentru femei. Ele urmeazregulamentul întocmit de Angela Merici, tiprit dupmoartea ei.

Angela Merici a murit în Brescia, la 27 ianuarie 1540, i a fost declaratsfântîn 1807.

Rugciune
Te rugm, Doamne, ca mijlocirea sfintei Angela, fecioar, snu înceteze a ne încredina buntății tale, pentru ca, urmând exemplul iubirii i înelepciunii acestei sfinte, sputem rmâne credincioi învățăturii tale, dându-i mrturie prin întreaga noastrviață. Amin. 

27 de comentarii:

Gina Radna spunea...

au barbatii casa mea vanzatoreasca cu retea comerciala de vanzatorie gratuita infima ca pret immormantari Ghe .Dej,1900-vesnic[sf.Smaragda]vesnic si etern.

Gina Radna spunea...

parintii bunicii sotul ajutorul sa stie ce se intampla cu marturi steno aici cap de la mine corect 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au parintii bunicii sotul eu aceleasi adeziuni ca mine cu mine pe Fisa de Observatie politica partid PSD aceeasi linie drepturi obligatii mnemotehnica ca mine de frumos bine justitie fericire rau 1900-vesnic[avem toti extrase la fel la Partid PSD [sintem in juramant Cozla Veche toti vesnic].

Gina Radna spunea...

sintem cu actele documentele chitantele si tot restul la popi la rusi la sistem eu parinti bunici strabunici sot sora unchi,1700-vesnic la Adas sa stiim tot in palme vesnic.

Gina Radna spunea...

au haina mea pe ei calcule in inimi memoria logica romana negocierea sufletul,lista,au darul meu parint sot bunici mama eu pe ale lor si comune corecte 1900-vesnic si etern.Au engolpionul parinti sot bunici mama al meu 1900-vesnic identic ca mine vesnic.

Gina Radna spunea...

avem haine si uniforme carmelitane pe noi cu bon si legitimatie eu parinti bunici [4] strabunici[4] sot sora unchi 2024 etern si vesnic gratuit vesnic.

Gina Radna spunea...

sint Judecati de toti Rad...steno corecte in farmacie dupa lege corect de nota 10 1800-vesnic.

Gina Radna spunea...

toti am aratat Clauza eu parinti bunici mama toti comun 1800-vesnic[la notar vesnic].

Gina Radna spunea...

a aratat sotul clauza la notar 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

sintem doctori Rad/Tiuc/Sim/Nic la Auschwitz bine rau fericire frumos justitie retetar procentaj corect de nota 10 1700-vesnic si etern credem in retetar procentaj de nota 10 eu parinti bunici strabunici sora unchi sot 1800-vesnic corect.

Gina Radna spunea...

am adus marfa marocana si iordaniana complet suta la suta in colportaj eu parinti sot bunici[3] strabunici 1800-vesnic[tiganii vesnic].

Gina Radna spunea...

au tiganii ca si mine parinti sot bunici strabunici identic cu semn 1900-vesnic gratuit vesnic.,muzeale i.g duca vesnic.

Gina Radna spunea...

sintem artisti desavarsiti valoni folclorici greco-catolici,de 17 nota eu parinti bunici strabunici mama sot 1700-etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

stie regele Mihai,Duda Radu si Printul Paul adevarul de la noi, eu parinti bunici sot 1900-vesnic corect luminat temei legal inregistrat sincronic vesnic.

Gina Radna spunea...

este semnul nostru al crucii pe cer fiecare ce a vrut toti pomenitii 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

credem in Regina in semnul,,foc,,cu logica comuna eu parinti sot bunici strabunici sora unchi si fiecare corect 2024 etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

au oamenii psihologia mea neveana cu semn 1900-vesnic corecta in bolsevica vesnic.

Gina Radna spunea...

sintem dr cercetatori cu P/B/BE inclusi in PROGRAMELE de DIABET ,eu Radn,mama Radnj,tata Radui,tatamare Tiuc,tacso Stiuc,unchiul Tiucul,sotul Sim,corecti luminati corect de nota 10 1900-vesnic[da] etern.

Gina Radna spunea...

sint NUMERII nostrii in cimitir aici sat epitrahile violet ale mele parinti bunic mama strabunic mama sot unchi sora 1800-vesnic chirilice vesnic.

Gina Radna spunea...

au icoana mea in metrou la Rusia la rusi corecta de nota 7 [sa filmeze] 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

eu parinti sintem opere de Satmari 1900-vesnic fericire frumos bine justitie rau vesnic si etern fiecare,vesnic.

Gina Radna spunea...

sintem filme oribile tanzane toti ai vladicii vesnic vinovatii 93%fara drept de replica nu renuntam vesnic la acuzatii sf JOI vesnic.

Gina Radna spunea...

sintem in radiodifuzor cu calculele noastre foi comune extrase cec eu parinti sot bunici strabunici cu vinovatii fara replica fara iertare 1800-vesnic.

Gina Radna spunea...

avem calea mosieriei bune eu parinti sot 1900-vesnic cu predania mea corecta de 7 patrafirul vesnic.

Gina Radna spunea...

lasam gestiunile din ghiare sefilor control sa stiim eu parinti bunici strabunici sora unchi ,,la semn comun,,1800-vesnic.

Gina Radna spunea...

avem aceeasi cale dreapta eu parinti sot 1900-vesnic si etern.

Gina Radna spunea...

au arhivele noastre stocate memorie baze de date eu parinti militie ziaristica judiciara gratis a mea si parinti ale lor IPJ VL judet 1900-vesnic[datate cu carbon vesnic corecte vesnic].

Des coeurs qui se rencontrent