01 octombrie 2016

1 octombrie: Sfânta Tereza a Pruncului Isus, fecioară și învățător al Bisericii


Tereza Martin s-a nscut la Alençon, în Frana la 2 ianuarie 1873. Prinii se numeau Ludovic Martin i Zelia Guérin. Amândoi prinii au dorit sintre în mnstire, dar din diferite motive, nu au fost primii. În familia Martin, viaa se desfăşura într-o atmosferde încredere i bucurii izvorâte din munca de fiecare zi i o trire intensa credinei.


La 28 august 1877 Zelia trece la cele venice. Ludovic, rmas vduv, deoarece nu se simea bine cu sntatea, se retrage împreuncu fiicele sale în oraul Lisieux, unde se aflau rudele lui apropiate. Aici, Tereza, înconjuratde toi cu dragoste, începe sia cunotinţă de bucuriile, dar i de tristeile vieii. La vârsta de 10 ani, este lovitde o boalmisterioas, cu dureri de cap, insomnii, erupii, halucinaii. În ziua de 13 mai 1883, are o viziune în care i se aratMaica Domnului i, cu un surâs ceresc, îi redsntatea. Pentru Tereza se deschide înso perioadde frmântri sufleteti pe care le destinuie surorii sale, Paulina. El m-a fcut sîneleg cadevrata mea glorie nu se va arta în faa oamenilor i cea va consta în a deveni o mare sfânt...

Doudintre surorile sale, Maria i Paulina, se aflau deja în mnstirea din Lisieux. Tereza se simte chematpe aceeai cale. Dupeforturi aproape supraomeneti, ajutatde încrederea ei nemrginitîn Dumnezeu, obine asentimentul tatlui su de a intra i ea în acel lcade rugciune i înlare spiritual. Trebuia obinută şi aprobarea autorităţii bisericeti, care nu permite angajarea în viaa aspra clugrielor carmelitane decât dupvârsta de 21 de ani. Tereza abia avea 15 ani. Alte rugciuni, alte sacrificii, alte demersuri. Cu prilejul unei audiene comune la papa Leon al XIII-lea, înclcând legile protocolului, îi face curaj i se aruncîn genunchi la picioarele Suveranului Pontif i-i spune: Sfinte Printe, în onoarea jubileului Sanctităţii Voastre, permitei-mi sintru în Carmel la vârsta de 15 ani. - Vei intra, dacBunul Dumnezeu va voi.

În ziua de 10 ianuarie 1889, Tereza îmbrca haina clugrielor carmelitane, în prezena tatlui su grav bolnav, dar nespus de fericit. O neateptatninsoare îmbracîn alb acoperiurile caselor i grdina mnstirii, rspunzând parcla o nemrturisitdorinţă a Terezei. A urmat noviciatul, timp în care a îndeplinit serviciul de mturtoare a încperilor mnstirii. La 8 septembrie 1890, fcea profesiunea solemnă şi definitiv, devenind Tereza a Pruncului Isus i a Sfintei Fee.

Deoarece i în mnstire se afltot fpturi omeneti, Tereza nu a fost scutitde suferine, lipsde înelegere, chiar umiliri dureroase. Dei suferind, ameninatde tuberculozpulmonar, nu i-a permis nici o abatere de la rânduielile aspre ale vieii carmelitane. Lectura operelor sfântului Ioan al Crucii, apoi a Imitaiunii lui Cristos i a Sfintei Scripturi i-au alimentat senintatea, curajul i netulburata pace. Se considera chematsarunce în calea lui Isus florile micilor sacrificii, în timpul liber se ocupa de pictură şi poezie spiritual. Din ascultare, cu doi ani înainte de moarte, a început s-i consemneze amintirile, gândurile i sentimentele, în minunata Istorie a unui suflet.

Dei ascunsde zidurile înalte ale mnstirii, Tereza a privit la întreaga Biserică şi la întreaga omenire. Cu puin timp înainte de a muri, la 30 septembrie 1897, Tereza a promis c, dupce va ajunge în cer, va face scadpe pmânt o ploaie de trandafiri. Ea i-a inut promisiunea. În urma nenumratelor binefaceri spirituale i materiale obinute prin mijlocirea ei, la 17 mai 1925, papa Pius al XI-lea a ridicat-o la cinstea sfintelor altare, iar la 14 decembrie 1927, a proclamat-o patroanprincipala misiunilor, alturi de sfântul Francisc Xaveriu.

Nenumrate sunt sufletele care i-au regsit pacea i încrederea în viaţă şi în Dumnezeu, meditând ultimele cuvinte din Istoria unui suflet: da, eu simt că şi atunci când aavea pe contiinţă toate pcatele ce se pot svâri, amerge cu inima zdrobitsmarunc în braele lui Isus, deoarece tiu cât de drag îi este lui Isus fiul risipitor care se întoarce la El. Mîndrept spre Domnul nu pentru c, în buntatea lui plinde grij, mi-a ferit sufletul de pcatul de moarte ci îmi ridic privirea spre el cu încredere i iubire... Fraza pare neterminat, dar mâna Terezei nu a mai putut ine creionul cu care a terminat pagina din urma manuscrisului.

Rugciune
Dumnezeule, care deschizi porile împrăţiei tale celor mici i smerii, f-ne sumblm cu încredere pe calea sfintei Tereza, pentru ca, prin mijlocirea ei, sni se dezvluie slava ta venic. Amin. 

9 comentarii:

Gina Radna spunea...

este meseria mea parinti bunici [3] sot in mistere sf Anton VL I.Bal ps preot corecte vii cu sangele nostru ariene sovietice cum am cerut sint toate florile noastre acolo,sa ne fie in mistere pozele cu foto cu toate uniformele 1900-vesnic[sa se implineasca toate dorintele noastre].

Gina Radna spunea...

avem mandrie austro ungara romana poloneza sovietica bulgareasca izmireana Saigon Taipen Stalin Trotchi mensevici bloc sovietic psdmr iudee vitelul de aur danielita adventista Breaza patriotica Brancusi Adamclisi hortista fiarele proscrise apocaliptice al jazeera scoala de socaci comanditari Amlas de Sud monahism de Culte PREDA,servici folclor astrologie filozofie religie,eu parinti bunici[3] sot 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

avem mandrie apocaliptica corecta secesionista septentrionala si de alternativa toporista de caligrame clasoare calofonii acrivie arivism liberalism, teatru,politica,corecta de calatorii literatura geografie muzica istorie eu parinti bunici[3] sot 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au rudele fapte invatatura crestina faina mea au credinta sange viata mea,vise ca ale mele,munca ca a mea acte sistem comert legi invatatura ca ale mele au gospodarie ca a mea au sicriu ca mine gratis muzeale vesnic 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au rudele crucea mea aeanghela veche straveche savaita cu sageti 1900-vesnic corect[au iconita mea 1900-vesnic].

Gina Radna spunea...

sint statuie sus la Vatican noaptea Sporturi Magistratura Turism Lemne mici, este crucea mea la arh.Mihail 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au rudele memoria mea corecta in sange aici cap faptic marturi vorbe sistem acte si ei ca mine 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au meseria mea cu sange contabilii Mihail[toti marturi materialnic sunet sa stie logic romana mea ce?ii au in vizor militie sovietica cu secrete frenologice vorbe basini duhuri,au rechizitele mele unde cat cum ce judecatoaria mea si legile mele unde cum ce?] corecte ariane cum am cerut 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

toata cibernetica noastra si stransa de Lumina buna integrale muzeale vesnic eu parinti bunici [3] sot oameni sovietici rusi este in tribunal sectorial VL gratuit identic organolepsis multiplicat 1900-vesnic steno vesnic.

Des coeurs qui se rencontrent