
Termenul rege/regină ne poartă cu gândul spre o persoană care domină, conduce, poruncește.
Din punct de vedere uman este greu să-i atribuim Mariei titlul de stăpânitoare, ei, care s-a
proclamat roaba Domnului şi a trăit umilă şi necunoscută. Sfântul Luca, în cartea Faptele
Apostolilor, o arată pe Maria în mijlocul apostolilor, după înălţare, rugându-se împreună cu ei. Însă
nu ea este aceea care dă ordine, ci Petru. Şi tocmai în această împrejurare, ea formează inelul de
legătură, care îi ţine uniţi cu Cel Înviat pe apostolii în ajteptarea harului Duhului Sfânt. Maria este
regină, pentru că îi este mamă lui Cristos, regele.
Toţi creştinii văd şi cinstesc în Maria dărnicia nemărginită a iubirii divine, care a revărsat cu
îmbelşugare în mâinile ei orice bine. Şi ea, ca regină şi mamă, împarte tot ce a primit de la Rege. Îi
protejează cu puterea sa pe fiii doborâţi prin participarea la răscumpărare şi le face bucurie cu
darurile sale, deoarece Regele a dispus ca orice har să treacă prin mâinile sale de regină
mărinimoasă. Pentru acest motiv, Biserica îi invită pe credincioşi să i se adreseze nu numai cu
numele dulce de mamă, dar şi cu acela respectuos de regină, aşa cum în cer o salută, plini de fericire
şi iubire, îngerii, patriarhii, profeţii, apostolii, martirii, mărturisitorii, fecioarele. Maria a fost
încoronată cu diadema fecioriei şi aceea a maternităţii divine: Duhul Sfânt se va coborî asupra ta şi
puterea Celui Preaînalt te va umbri. Pentru aceasta, Cel Sfânt care se va naşte din tine se va numi
Fiul lui Dumnezeu.
Rugăciune
Dumnezeule, care ai voit ca Născătoarea Fiului tău să fie Mama şi Regina noastră, dă-ne, te
rugăm, harul, ca, sprijiniţi de mijlocirea ei, să avem parte de slava fiilor tăi în împărăţia cerească.
Amin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu