24 martie 2016

25 martie: Sfântul Dismas, tâlharul cel bun

Despre cel srbtorit astzi nu cunoatem foarte multe. Într-un text necanonic numit Faptele lui Pilat, este numit Dismas. Sfânta Carte nu ne dă prea multe amnunte despre el însă prezintă faptul care este cu siguranță, cel mai important din viaa lui.

Sfânta Evanghelie ne spune despre el că a fost condamnat la rstignire pentru delictele sale alturi de un altul. Cellalt condamnat îl insultă pe Isus în acelai mod în care o fac soldaii: Nu eti tu Cristos? Salveaz-te pe tine însui pe noi! Dar cel srbtorit astzi îl ceart, fcând referință la frica de Dumnezeu, la nevinovăția lui Isus despre care dă mrturie i la vinovăția lor care, pe drept, ei doi o ispășesc pe cruce. Însă momentul cel mai intens are loc când îi exprimă cu simplitate i credință rugciunea adresată lui Isus: Amintete-i de mine când vei intra în împrăția ta! Dei îl vede pe cruce, agonizând, înconjurat de cei care îl batjocorsc, el i se adresează Domnului ca unui suveran care se află pe tronul su. Îl recunoate drept Domn al unui regat în care îl roagă să îl primeacă și pe el.

Dismas dă dovadă de acea credință pe care Isus a insuflat-o mereu discipolilor si. Pentru aceasta Isus îi rspunde: Astzi vei fi cu mine în paradis!



Rugciune
O, tu, tâlhar convertit, care pedepsit pentru rul ce l-ai svârit, te-ai învrednicit să te bucuri de Cuvântul Vieii, Cristos Domnul. Ajut-mă să mă ridic i eu atunci când mă vd czut în pcat, când mă simt fră orizont. Exemplul tu mă îndeamnă să privesc cu mai multă încredere spre Domnul, care dorete să fiu cu El, i nu mă lasă să mă pierd. Azi repet i eu din toată inima:
Amintete-i de mine, Doamne, când vei intra în împrăția ta! Amin. 

Niciun comentariu:

Des coeurs qui se rencontrent