Translate

24 martie 2016

25 martie: Buna Vestire

Srbtoarea din aceastzi ne amintete de evenimentul minunat al întruprii Domnului nostru Isusu Cristos. In Annuntiatione Domini privim cu admiraie ctre Preacurata FecioarMaria care a rspuns în mod minunat la chemarea pe care Domnul i-a adresat-o. Dei documente scrise cu privire la celebrarea Bunei Vestiri avem pstrate doar din secolul al VI-lea, putem fi siguri csrbtoarea provine din primele veacuri ale cretinismului. Cum ar fi fost posibil ca primii cretini snu reincu deosebitveneraie i emoie cuvintele adresate Mariei de ctre îngerul Gabriel? Coninutul, înelesul Bunei Vestiri se referîn primul rând la Mesia, Mântuitorul ateptat, i în al doilea rând la legtura intim, vitalîntre Mamă şi Fiu, dupcum reiese din cuvintele îngerului Gabriel: Bucur-te, tu care eti plinde har! Domnul este cu tine. Binecuvântateti tu între femei... Duhul Sfânt va veni asupra ta i puterea Celui Preaînalt te va umbri. De aceea sfântul care se va nate va fi numit Fiul lui Dumnezeu. Pe bundreptate, Maria va fi numitMaica lui Dumnezeu.

Îngerul folosete limbajul profeilor din Vechiul Testament, când ei vesteau timpurile mesianice. Începe prin a o invita la bucurie pe Fecioara aleas, asigurând-o de ajutorul lui Dumnezeu în împlinirea misiunii la care a fost chemat. Dumnezeu privete cu nemrginitiubire spre Maria. Domnul este cu ea. Ea a aflat har în faa celui Preaînalt, va fi fecioară şi Mama lui Dumnezeu. Maria însăşi în salutul îngerului recunoate cuvintele profetice care premerg descoperirilor privind venirea lui Mesia. Privind credina adânccu care Maria se lasîncreztoare în voia lui Dumnezeu, precum i lucrarea supranaturalvestitprin mesajul adus de înger, putem afirma cîn momentul rspunsului definitiv, al cuvântului fie rostit de ea, în sufletul i fiina ei era deja prezent în mod real tot ceea ce avea sdevincunoscut încetul cu încetul de-a lungul întregii sale viei, datoritlegturii cu Fiul ei divin.

În momentul Bunei Vestiri, Maria este expresia cea mai înalta ateptrii venirii lui Dumnezeu i a lui Mesia, ateptare ce a strbtut în continucretere întreg Vechiul Testament. Este sinteza i punctul culminant al ateptrii mesianice din partea poporului ales. Aa vede lucrurile sfântul Luca în cântarea Magnificat (Sufletul meu preamrete pe Domnul). Tot aa le-au vzut i Sfinii Prini ai Biserici, iar teologia contemporanreia gândul lor în mod profund.

Datoritharului de a fi fost zmislitfrde pcatul strmoesc, precum i faptului de a-i fi consacrat lui Dumnezeu fecioria ei, Maria a dovedit, în lumina credinei, o înelegere i o supunere excepional de aleasă şi de delicat(cf. E. Schillebeeckx).

Rugciune
Dumnezeule, care ai voit ca, în sânul Fecioarei Maria, Cuvântul tu sia trup omenesc adevrat, d-ne, te rugm, harul, ca noi, care îl mrturisim pe Rscumprtorul nostru, Dumnezeu i om, sne învrednicim a avea parte de viaa sa dumnezeiasc. Amin.

Niciun comentariu:

Des coeurs qui se rencontrent