Sărbătoarea din această zi ne amintește de evenimentul minunat al întrupării Domnului
nostru Isusu Cristos. In Annuntiatione Domini privim cu admirație către Preacurata Fecioară Maria
care a răspuns în mod minunat la chemarea pe care Domnul i-a adresat-o. Deşi documente scrise cu
privire la celebrarea Bunei Vestiri avem păstrate doar din secolul al VI-lea, putem fi siguri că
sărbătoarea provine din primele veacuri ale creştinismului. Cum ar fi fost posibil ca primii creştini să nu reţină cu deosebită veneraţie şi emoţie cuvintele adresate Mariei de către îngerul Gabriel?
Conţinutul, înţelesul Bunei Vestiri se referă în primul rând la Mesia, Mântuitorul aşteptat, şi în al
doilea rând la legătura intimă, vitală între Mamă şi Fiu, după cum reiese din cuvintele îngerului
Gabriel: Bucură-te, tu care eşti plină de har! Domnul este cu tine. Binecuvântată eşti tu între
femei... Duhul Sfânt va veni asupra ta şi puterea Celui Preaînalt te va umbri. De aceea sfântul care
se va naşte va fi numit Fiul lui Dumnezeu. Pe bună dreptate, Maria va fi numită Maica lui
Dumnezeu.
Îngerul foloseşte limbajul profeţilor din Vechiul Testament, când ei vesteau timpurile
mesianice. Începe prin a o invita la bucurie pe Fecioara aleasă, asigurând-o de ajutorul lui
Dumnezeu în împlinirea misiunii la care a fost chemată. Dumnezeu priveşte cu nemărginită iubire
spre Maria. Domnul este cu ea. Ea a aflat har în faţa celui Preaînalt, va fi fecioară şi Mamă a lui
Dumnezeu. Maria însăşi în salutul îngerului recunoaşte cuvintele profetice care premerg
descoperirilor privind venirea lui Mesia. Privind credinţa adâncă cu care Maria se lasă încrezătoare
în voia lui Dumnezeu, precum şi lucrarea supranaturală vestită prin mesajul adus de înger, putem
afirma că în momentul răspunsului definitiv, al cuvântului fie rostit de ea, în sufletul şi fiinţa ei era
deja prezent în mod real tot ceea ce avea să devină cunoscut încetul cu încetul de-a lungul întregii
sale vieţi, datorită legăturii cu Fiul ei divin.
În momentul Bunei Vestiri, Maria este expresia cea mai înaltă a aşteptării venirii lui
Dumnezeu şi a lui Mesia, aşteptare ce a străbătut în continuă creştere întreg Vechiul Testament.
Este sinteza şi punctul culminant al aşteptării mesianice din partea poporului ales. Aşa vede
lucrurile sfântul Luca în cântarea Magnificat (Sufletul meu preamăreşte pe Domnul). Tot aşa le-au
văzut şi Sfinţii Părinţi ai Biserici, iar teologia contemporană reia gândul lor în mod profund.
Datorită harului de a fi fost zămislită fără de păcatul strămoşesc, precum şi faptului de a-şi fi
consacrat lui Dumnezeu fecioria ei, Maria a dovedit, în lumina credinţei, o înţelegere şi o supunere
excepţional de aleasă şi de delicată (cf. E. Schillebeeckx).
Rugăciune
Dumnezeule, care ai voit ca, în sânul Fecioarei Maria, Cuvântul tău să ia trup omenesc
adevărat, dă-ne, te rugăm, harul, ca noi, care îl mărturisim pe Răscumpărătorul nostru, Dumnezeu şi
om, să ne învrednicim a avea parte de viaţa sa dumnezeiască. Amin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu