30 aprilie 2008

Mai sunt pelerini ca mine

Zilele trecute am călătorit cu trenul. În fața mea s-au așezat doi bărbați care au avut un dialog de împărtașire. După ce au discutat despre lucruri de-ale lor, despre tehnologii noi și alte realități, unul dintre ei a spus: -A dat Dumnezeu să mă spovedesc și eu! -Păi de unde ne vine ajutorul dacă nu de la El? a completat celălalt. Au coborât înaintea mea salutându-mă.
Am rămas cu o bucurie mare în inimă întâlnindu-i așa pe cale. Am fost impresionat. Se ascundea în mintea mea imaginea acelora care le stiu pe toate, care sunt puternici, care nu au nevoie de nimeni, care lovesc în toate părțile și care vor să stea deasupra tuturor mereu. Dar aceasta nu era imaginea pe care o vedeam atunci...
Mai apoi am întâlnit un grup de tineri care deși erau plini de viață s-au retras într-un loc retras să se odihnească puțin. Au mers la exerciții spirituale (câteva zile în care renunță la zgomot, meditează, se roagă, fac puțină curățenie acolo unde s-a mai depus praful...). Din Biblie, din cartea profetului Isaia (capitolul 43) au aflat că Domnul, cel care i-a creat pe ei și tot ce există, i-a chemat să meargă pe un drum anume pentru că ei sunt importanți în ochii săi. Un mesaj care pe omul minunat și liber iubit de Creatorul său nu îl poate lăsa indiferent!
Sunt mulți cei care s-au obișnuit să fie indiferenți, distanți, cu atitudine de superioritate care nu permit o coborâre în profund. Le e mult mai ușor să stea acolo sus. Dar cei despre care vobeam mai sus au reușit să coboare. Și asta le-a fost spre întărire. Inima lor nu e tristă. Din contră. Sunt atât de plini de viață în ciuda tuturor obstacolelor pe care le întâlnesc ca toți ceilalți și asta pentru că au înțeles că tot greul nu se duce de unul singur ci se poartă în doi adică alături de Cel care îi simte importanți în ochii săi și care își îndreaptă în mod continuu iubirea față de ei.
Ehe! Deschid fereastra lumina soarelui, mirosul florilor, gălăgia copiilor, și cântecele păsărilor care îmi vorbesc de înviere îmi inundă camera!
Cristos a înviat!

Niciun comentariu:

Des coeurs qui se rencontrent