Episcopul Herzog a recunoscut că o astfel de afirmaţie ar putea părea exagerată, dar a oferit câteva statistici care să o susţină: “Sunt peste 500 de milioane de utilizatori activi pe Facebook. Dacă ar fi vorba de o naţiune, doar India şi China ar avea mai mulţi cetăţeni. Crucea Roşie Americană a relatat că a adunat peste 5 milioane de dolari, 10 dolari o dată, printr-un serviciu de mesagerie text. Unul din opt cupluri căsătorite din Statele Unite declară că s-au cunoscut prin intermediul reţelelor sociale. Televiziunii i-a luat 13 ani să ajungă la 50 de milioane de utilizatori. După ce a fost introdus iPod-ul, după doar nouă luni au fost descărcate 1 miliard de aplicaţii”. Prelatul din Louisiana a amintit faptul că Papa Benedict al XVI-lea numeşte reţelele sociale un continent digital, “cu cetăţeni, imigranţi şi chiar şi misionari. El i-a încurajat pe catolici, în special pe preoţii noştri, să abordeze această cultură… ca o mare oportunitate pentru evanghelizare”.
“Oportunităţile pot fi incredibile”, a propus Episcopul, indicând pur şi simplu numărul de participanţi implicaţi în reţelele sociale. El a mai subliniat că reţelele sociale – deşi au mai puţin de 10 ani – nu sunt o toană. “Ni se spune că provoacă o schimbare fundamentală în tiparele şi comportamentele de comunicare, aşa cum a făcut-o acum 500 de ani tipografia”, a spus el. “Şi nu cred că trebuie să vă reamintesc ce s-a întâmplat atunci când Biserica Catolică s-a adaptat prea încet la acea nouă tehnologie. Până când ne-am decis să promovăm în mod serios faptul că oamenii obişnuiţi trebuie să citească Biblia, Reforma protestantă era în plină desfăşurare”.
Episcopul a mai arătat că tinerii folosesc reţelele sociale ca primul lor punct de referinţă. “Ştirile, distracţia, prietenii – toate vin la ei prin intermediul dispozitivelor lor mobile şi prin reţelele lor sociale. Implicaţiile acestui fapt pentru o Biserică ce se străduieşte să îi facă pe aceiaşi tineri să intre duminica în bisericile noastre sunt uluitoare. Dacă Biserica nu este pe dispozitivele lor mobile, nu există. Biserica nu trebuie să îşi schimbe învăţătura pentru a ajunge la tineri, ci trebuie să le-o transmită într-un mod nou”. Cu toate acestea, Biserica nu poate abandona formele tradiţionale de comunicare pentru a investi în noile mijloace. Generaţiile mai în vârstă folosesc încă ziarele şi cărţile, a arătat el. Biserica trebuie să investească în ambele.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu