25 septembrie 2016

26 septembrie: Sfinții Cosma și Damian, martiri


Dei informaiile cu privire la viaa i moartea sfinilor Cosma i Damian este în mare parte rezultatul unor adugiri succesive, ce nu pot fi susinute cu documente istorice, este sigur c, încdin cele mai vechi timpuri li s-a acordat o cinstire deosebit. Numele lor au fost introduse în Canonul Roman, i astfel, erau amintii zilnic la fiecare SfântLiturghie. De asemenea, se considerfoarte probabil cau suferit martiriul în localitatea Cir din Siria, în timpul persecuiei lui Diocleian, la începutul secolului al IV-lea.


Conform datelor transmise de-a lungul veacurilor, Cosma i Damian erau doi frai medici venii din Arabia în oraul Cir. Aici s-au dedicat îngrijirii bolnavilor, atât a oamenilor, cât i a animalelor. Spre deosebire de ali medici, ei, urmând sfatul evanghelic în dar ai primit, în dar sdai, nu voiau sprimeascnici un fel de recompensă şi, pentru acest motiv, au fost numii sfinii medici frde argini (Anargyres).


O singurdat, îns, Damian, înclcând hotrârea pe care i-o luaseramândoi fraii, a primit o sumde bani de la o femeie nobil, Paladia, care în numele lui Cristos, l-a rugat saccepte darul ei. Fratele lui, Cosma, s-a mâniat atât de tare, încât a declarat cnu vrea smai lucreze împreun. Dupce Damian i-a artat motivele pentru care a fcut acel gest, i anume, ca snu umilească şi snu întristeze nobila doamncare l-a rugat în numele lui Cristos, ei s-au împcat i au continuat munca lor. Guvernatorul Lysis, aflând csunt cretini i îi atrag pe foarte muli la noua credinţă, i-a chemat în faa tribunalului i le-a cerut saducjertfzeilor Imperiului. Deoarece au refuzat cu hotrâre, au fost condamnai la moarte i executai prin tierea capului. Trupurile lor, aduse în orade ctre cretini, au fost înmormântate cu cinstirea cuvenit.

La aceste fapte concrete, legenda adaugunele amnunte simbolice: mai întâi au fost condamnai la moarte prin aruncare de pietre, dar pietrele aruncate spre ei se întorceau cu putere în capul clilor. S-a hotrât apoi sfie strpuni cu sgeile a patru clrei, dar i acestea s-au întors împotriva celor care le sloboziseră şi a multora dintre pgânii ce participau la tristul spectacol. În cele din urm, au fost silii sfoloseascsabia pentru a le tia capul, onoare rezervatnumai cetăţenilor romani. În felul acesta, cei doi frai au dat mrturie de credinţă şi iubire faţă de Cristos.

Duptrei veacuri de la moartea lor, împratul Iustinian, fiind foarte grav bolnav, s-a rugat lui Dumnezeu prin mijlocirea sfinilor Cosma i Damian i a fost vindecat. Drept recunotinţă, a mrit i a fortificat oraul Cir, unde erau ei înmormântai, a reparat biserica dedicatlor în Constantinopol i a construit din temelii o altbisericmult mai mare i mai frumoas.

Rugciune
Preamrit sfii, Doamne, prin comemorarea sfânta martirilor ti, Cosma i Damian, pentru cprovidena ta negritle-a druit lor slava venic, iar nou, ajutor i ocrotire. Amin. 

17 comentarii:

Gina Radna spunea...

Jurilockva,sintem bolsevici cu fata umana Discoboli zei Sporturi,corecti de nota 13 arian geometric cum am cerut,sa stie toti drumul corect DESTIN paranormal tip OZN Romanesc,eu parinti bunici[3] sot 2023 azi si vesnic etern[de spada semne toti vesnic].

Gina Radna spunea...

sint pomii nostrii austrieci hangii de povesti britanice ceatale frumoase bune fericite justitiare [de bine],parapsihologice ziua de psihologie in Gradina Raiului] ai mei parinti bunici[3] sot numai tiganii indiferent 1900-vesnic si etern[Sabiana vesnic].

Gina Radna spunea...

au filacteria si scoala mea cu semn,raiul meu corect numai tiganii[sa le aduca integral recept indarat cu MONUMENTUL Carei 1900-vesnic].

Gina Radna spunea...

au rudele vii si moarte filacteria si scoala mea ca tiganii de sus la fel 1900-etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

este inimamea preasfanta padovana greco catolica si-n inima preasfanta rozariu a lui Isus corecta 1900-vesnic[sf.Arghira Nalba] etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

credem in doctorii povarna stiim toti hainele folclorice cum efectul de documentarist folclorist numai aici sat 1900-vesnic le las gratis vesnic.

Gina Radna spunea...

toata fabrica noastra produse sint acatist Rad.Radna Arghira,Dosoftei si Flaviana in partid PSD consum contra cost low cost 1900-vesnic de nota 10,etern.,eu parinti bunici[3] sot vesnic.

Gina Radna spunea...

sintem cu NORMA corecta de nota 10 arian geometric cum am cerut cu sistemul meu inventar de nota 10 trait de azi 2023 inainte 1900-etern si vesnic cu meseria mea eu parinti bunici [3] sot sora unchi rude vii si moarte cerc ,1900-etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

sint afacerile opinia meseriile schemele logice cat pe cat sume cum,unde parerile opiniile si uniformele integral pret croiala unde la BURSA 23 Octombrie eu parinti bunici[3] sot 1900-vesnic si etern.

Gina Radna spunea...

avem dosare cum am vazut vis corecte de nota 10 eu parinti bunici[3] sot la Primarie 1900-vesnic si etern.

Gina Radna spunea...

ziarul meu este inglobat corect[motivul gramatical sunet] in ziarul Adevarul[cu meseriile noastre corecte steno 1900-vesnic].

Gina Radna spunea...

este ceasul calendarul meu religios cu traditii panza,tot datat cu carbon baza de date colportajul scoala sunet cuvant grafit litografie,si daruri de sfinti infim puse la perete biserica aici sat vale gratis 1900-vesnic[este randuiala vesnic].

Gina Radna spunea...

are popa de sf Botez Luc foaia mea de hartie spre mancare,iscalit a lui corecta sanatoasa luminata cu har dar de nota 10 1900-vesnic.

Gina Radna spunea...

au toti oamenii cu parintii pecetea mea de sfant Botez luminata curata sanatoasa etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

sint scoala you tube hipnoza steno si tipizat cuvant sunet litografie diacritic in sf Altar de Rasarit Est numai tigani cu parintii Arges judet infim ca pret etern si vesnic 1900-etern si vesnic.

Gina Radna spunea...

au toti oamenii faina mea si credinta marturi cu mine fiecare si comun legea fainii mele trecut prezent viitor inregistrat apicola otet etern si vesnic.,inregistrat TVR1 vesnic,in inimi vesnic amintiri psihofrenologice vesnic.

Gina Radna spunea...

sint ispravnica credincioasa negustoare cu bune masuri dreapta judecata le-a dat oamenilor JUDECATORUL de la mine gratis oamenilor trecut prezent viitor etern si vesnic.

Des coeurs qui se rencontrent